2.1L M42/44 или просто S42 :D
Модератор: bum_bum
2.1L M42/44 или просто S42 :D
Почти съм сигурен,че след тази тема ще се почувства нуждата от повече катастрофирали М3-ки и 320д-та
Като се има на предвид че съм почитател на четирицилиндровите БМВ-та (и аз незнам защо ) много ми допадна идеята да постна малко инфо по въпроса Инфото е намерено в нета...
И така...
БЛОК
Значи използва се блок от М42 и от М44.Диаметърът на цилиндъра е еднакъв и за двата блока-85мм.Ако двг е от Е30 трябва да се слагат и кнок сензори така че става по-сложна.Ако се ползва блок от М42 трябва да се вземе гарнитура от м44 заради диаметъра на цилиндъра(трябва да се шлайфа малко...чети по-надолу)
КОЛЯНОВ ВАЛ
Ползва се колянов вал от М47(320d).С него хода на буталото става 88мм.Коляновият вал е идентичен с М42/44-сковия само има една особеност-трябва да се вземе на струг 0,6mm отпред за да може да влезне зъбното колело на коляновия вал.Лесна работа със струга.Вала е много здрав(кован е) и може да се ползва и за турбо конверсия отлично.Задължително трябва да се балансира особено ако се ползва олекотен маховик.
БИЕЛИ
Значи биели могат да се ползват и от М42 и от М44.Тука въпроса е за какво се ползва двг.Дали се прави само за атмосферно каране.Дали ще се ползва с принудително пълнене(то ако се ползва с принудително пълнене ше си трябват много яки биели ама айде )Ако се кара атмосферен двг вариант е да се ползват М44 биелите-140мм защото са по леки(ама пък много слаби).Другият вариант е да се ползват от М42 те са по-тежки но и по-здрави така,че може и да издържат 1бар надув (тва турбинистите да кажат )
БУТАЛА
Ползват се бутала от двг от М3-с50б30.Те са 86мм и за това трябва и блока да се разстърже до 86мм.С тях работният обем вече става 2045см3.По-добре е да се ползват нови бутални болтове.Буталата могат да се полират и малко да се вземе от челото им за да падне компресията която става 12:1 С малко по-дебела гарнитура (около 0,3мм)се сваля малко от компресията и тя става към 11.6:1.При сваляне на малко и от челото на буталото компресията ще падне още.
Могат да се използват и бутала от с50б32 и с тях работният обем става 2069см3 само че има и други преправяния там...
ЦИЛИНДРОВА ГЛАВА
Главата може да си е оригиналната,обаче се препоръчва да се портне малко интейка и да се полира.Може да се ползва както от м42 така и от м44.Добре е да се направи малко порт&полиш на главата така и така е пръснат двг.
ИНЖЕКТОРИ
Гледам,че хората ползвали инжектори от с50б30-300цц ама дали са високо или ниско омни тука незнам Пасват идеално и няма проблеми с настройката на ниски,срени и високи обороти.Могат да се ползват и други инжектори,но вече високо или ниско омни и колко точно кубика...може да се сметне(на мене не ми се занимава,а и не съм образован чак до там ).
РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ
Може да се ползва и оригиналния вал и някое шрик-че тука ограничения няма.Зависи за какво се прави двг и кой какво иска в крайна сметка
РАЗНИ
Трябва да се разкара дебитомера-замества се отлично с MAF.Може да се ползва МАФ на БОШ 3" (е36 325и) или на Сименс 3" (е36 328и).Определено е за предпочитане МАФ-а пред АФМ-а.(само чрез конверсия от дебитомер към МАф на М40б18 на дино тест показва 8к.с. на гумите повече )Електроника-кой каквото предпочита-дали стендалоун,дали пиджибек пак зависи за какво се прави двг.
С тази конверсия мощността на двг става около 170кс и много добър въртящ момент(мисля че около 200Нм,но не съм сигурен точно...)
Ето и един пример за тунинг на М44 с изкарани около 200кс.
M44 блок шлайфан до 86мм
С50Б30 бутала,полирани и с малко намалено чело
М44 биели,олекотен маховик(около 4 кг),М47 колянов вал,леки преработки по главата,МАФ конверсия(маф от 325),80С термостат,5мм гарнитура на интейка да държи по-студени колекторите,М3 инжектори и СС 11,6:1.С тоя сетъп пича бие стандартни 328ци
Еми толкова за сега тва е.Не претендирам,че съм написал всичко абсолютно точно,ако някъде съм пропуснал или объркал нещо МОЛЯ да бъда поправен!!!
ЕДИТ- Снощи забравих да спомена някои работи и сега да допълня малко.Значи почти сигурно ще е необходим маслен радиатор.Някой взимат от М3,други си купуват на някоя фирма-няма ограничения няма.
Могат да се сложат повдигачи също от М3 и с тях може да се върти до над 7500об без проблеми.
Ако се сетя за още нещо ще ъпдейтвам темата
Ето и няколко снимки...
Като се има на предвид че съм почитател на четирицилиндровите БМВ-та (и аз незнам защо ) много ми допадна идеята да постна малко инфо по въпроса Инфото е намерено в нета...
И така...
БЛОК
Значи използва се блок от М42 и от М44.Диаметърът на цилиндъра е еднакъв и за двата блока-85мм.Ако двг е от Е30 трябва да се слагат и кнок сензори така че става по-сложна.Ако се ползва блок от М42 трябва да се вземе гарнитура от м44 заради диаметъра на цилиндъра(трябва да се шлайфа малко...чети по-надолу)
КОЛЯНОВ ВАЛ
Ползва се колянов вал от М47(320d).С него хода на буталото става 88мм.Коляновият вал е идентичен с М42/44-сковия само има една особеност-трябва да се вземе на струг 0,6mm отпред за да може да влезне зъбното колело на коляновия вал.Лесна работа със струга.Вала е много здрав(кован е) и може да се ползва и за турбо конверсия отлично.Задължително трябва да се балансира особено ако се ползва олекотен маховик.
БИЕЛИ
Значи биели могат да се ползват и от М42 и от М44.Тука въпроса е за какво се ползва двг.Дали се прави само за атмосферно каране.Дали ще се ползва с принудително пълнене(то ако се ползва с принудително пълнене ше си трябват много яки биели ама айде )Ако се кара атмосферен двг вариант е да се ползват М44 биелите-140мм защото са по леки(ама пък много слаби).Другият вариант е да се ползват от М42 те са по-тежки но и по-здрави така,че може и да издържат 1бар надув (тва турбинистите да кажат )
БУТАЛА
Ползват се бутала от двг от М3-с50б30.Те са 86мм и за това трябва и блока да се разстърже до 86мм.С тях работният обем вече става 2045см3.По-добре е да се ползват нови бутални болтове.Буталата могат да се полират и малко да се вземе от челото им за да падне компресията която става 12:1 С малко по-дебела гарнитура (около 0,3мм)се сваля малко от компресията и тя става към 11.6:1.При сваляне на малко и от челото на буталото компресията ще падне още.
Могат да се използват и бутала от с50б32 и с тях работният обем става 2069см3 само че има и други преправяния там...
ЦИЛИНДРОВА ГЛАВА
Главата може да си е оригиналната,обаче се препоръчва да се портне малко интейка и да се полира.Може да се ползва както от м42 така и от м44.Добре е да се направи малко порт&полиш на главата така и така е пръснат двг.
ИНЖЕКТОРИ
Гледам,че хората ползвали инжектори от с50б30-300цц ама дали са високо или ниско омни тука незнам Пасват идеално и няма проблеми с настройката на ниски,срени и високи обороти.Могат да се ползват и други инжектори,но вече високо или ниско омни и колко точно кубика...може да се сметне(на мене не ми се занимава,а и не съм образован чак до там ).
РАЗПРЕДЕЛИТЕЛЕН ВАЛ
Може да се ползва и оригиналния вал и някое шрик-че тука ограничения няма.Зависи за какво се прави двг и кой какво иска в крайна сметка
РАЗНИ
Трябва да се разкара дебитомера-замества се отлично с MAF.Може да се ползва МАФ на БОШ 3" (е36 325и) или на Сименс 3" (е36 328и).Определено е за предпочитане МАФ-а пред АФМ-а.(само чрез конверсия от дебитомер към МАф на М40б18 на дино тест показва 8к.с. на гумите повече )Електроника-кой каквото предпочита-дали стендалоун,дали пиджибек пак зависи за какво се прави двг.
С тази конверсия мощността на двг става около 170кс и много добър въртящ момент(мисля че около 200Нм,но не съм сигурен точно...)
Ето и един пример за тунинг на М44 с изкарани около 200кс.
M44 блок шлайфан до 86мм
С50Б30 бутала,полирани и с малко намалено чело
М44 биели,олекотен маховик(около 4 кг),М47 колянов вал,леки преработки по главата,МАФ конверсия(маф от 325),80С термостат,5мм гарнитура на интейка да държи по-студени колекторите,М3 инжектори и СС 11,6:1.С тоя сетъп пича бие стандартни 328ци
Еми толкова за сега тва е.Не претендирам,че съм написал всичко абсолютно точно,ако някъде съм пропуснал или объркал нещо МОЛЯ да бъда поправен!!!
ЕДИТ- Снощи забравих да спомена някои работи и сега да допълня малко.Значи почти сигурно ще е необходим маслен радиатор.Някой взимат от М3,други си купуват на някоя фирма-няма ограничения няма.
Могат да се сложат повдигачи също от М3 и с тях може да се върти до над 7500об без проблеми.
Ако се сетя за още нещо ще ъпдейтвам темата
Ето и няколко снимки...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Nightmare на 24 Май 2007, 7:18, променена общо 2 пъти
- AlibiTu
- ентусиаст
- Мнения: 1362
- Регистриран на: 21.07.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW M6 Cabrio V10 manual
- Детайли за колата: Единственото в Европа M6 Cabrio V10 с ръчни скорости
Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо . Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо . Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Е30 325 > Е30 318ис (М50Б25) > Е36 316 > Е38 728 > F32 435i > E64 M6 V10
AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо . Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
- Stanchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Nightmare написа:AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо . Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
Да ама след тоя тия ъпгрейди и с тая степен,на сгъстяване 11:1 немали да стане таратор вътре нищо,че всичко е толкова яко.
Nightmare написа:AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо . Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
Да ама след тоя тия ъпгрейди и с тая степен,на сгъстяване 11:1 немали да стане таратор вътре нищо,че всичко е толкова яко.
Vmax написа:Nightmare написа:AlibiTu написа:Тия конверсии защо ли са ми много познати от една фирма дет се вика Metric Mechanic
http://www.metricmechanic.com/pdfs/M42_M44_Engine_Series.pdf
Обаче не виждам като цяло голям смисъл от това разстъргване и такива части да се слагат, с цел да изкараме некви си 30 коня. Доста по-лесно и ефтино ще ни излезе да сложим Суперчарджър или Турбо . Относно буталата на М42 ... в една статия тука в тунинг отдела най-горе за едни турбо конверсии, човека е написал, че издържат до към 400 коня, което ще рече май повече от 1 бар...
Да ама после при турбиниране
Да ама след тоя тия ъпгрейди и с тая степен,на сгъстяване 11:1 немали да стане таратор вътре нищо,че всичко е толкова яко.
Дам прав си,ама нали има и афтър маркет бутала за с50...
- tZv3t0zAr
- младши ентусиаст
- Мнения: 332
- Регистриран на: 6.09.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: ше Е21 318is 78' сега е30 328
- Мечтае да кара: e30 monster
Някой опитвал ли е нещо подобно в България ?
И горе-долу, някакви ориентиравачни цени на тези неща ?
-двигател м42 или м44
-колянов вал от М47(320d)
-бутала от двг от М3-с50б30
-бутала от с50б32
-individual throttle bodies
И въобще заслужава ли си или по-добре да си търсиш с14 двигател ?
И горе-долу, някакви ориентиравачни цени на тези неща ?
-двигател м42 или м44
-колянов вал от М47(320d)
-бутала от двг от М3-с50б30
-бутала от с50б32
-individual throttle bodies
И въобще заслужава ли си или по-добре да си търсиш с14 двигател ?
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани